سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی های مهم در انتخاب مانتو اداری کدام است ؟

آیا حضور در محیط کار نیازمند پوشش خاصی است و یا میتوانیم با همان مدل مانتو هایی که به میهمانی یا سینما میرویم به محل کار هم برویم ؟

در بسیاری از شرکت ها و سازمان های بزرگ ایران مانند سایر نقاط جهان معمولا یک تم خاص برای پوشش کارمندان وجود دارد و شرکت ها از یک طرح خاص با رنگ های سازمانی در لباس آقایان و بانوان استفاده میکنند که به لباس فرم معروف است. در مورد پوشش بانوان زمانی که صحبت از مانتو اداری یا مانتو فرم میشود اغلب تصویر اشخاص خوش پوش و کارمندان ایرلاین های هواپیمایی و متصدیان غرفه های نمایشگاهی در ذهن یاوداوری میشود.

برندهای بزرگ و مشهور اغلب با انتخاب بهترین مانتو اداری برای کارمندان خود، وجه ای بسیار بهتر و زیبا تر از سازمان یکپارچه خود در ذهن مشتریان ایجاد میکنند.

اما در برخی موارد خانم های خوش پوش در شرکت ها و کسب و کار های کوچک و یا حتی مجموعه هایی که رفت آمد مشتریان کمتر است نیز بدون اینکه اجبار یا برنامه مشخصی برای پوشیدن مانتو اداری وجود داشته باشد ، خود صرفا جهت ارائه شخصیتی باکلاس تر و تاثیرگذاری بیشتر از مانتو مدل فرم های خاص اداری استفاده میکنند . 

درواقع شیک پوشی و خاص بودن در میحط کار همیشه با خرید مانتو فرم و مانتو اداری گران قیمت و یا رنگ و طرح های عجیب موثر نمی شود. بنابراین اگر تمایل دارید در محیط کار خود شیک و جذاب به نظر برسید گاهی با پوشیدن مانتو اداری و مانتو فرم ساده و مناسب با رعایت تمام اصول یک لباس کار می توان به راحتی خاص بودن را تجربه کرد.

رنگ این دسته از لباس های رسمی و مانتو اداری، اغلب تیره در نظر گرفته میشود و در واقع یک استانداری جهانی برای پوشش و لباس رسمی اداری است. ترکیب رنگی در اغب سازمان ها رنگ سرمه ای ، رنگ مشکی ، رنگ زغالی و رنگ طوسی می باشد.

البته این موضوع نسبی است زیرا بسیاری از شرکت ها بر اساس قوانین و رنگ سازمانی خود اقدام به خرید لباس فرم برای خود می کنند. اما غالبا انتخاب رنگ تیره بخاطر این است که کثیف شدن آن دیرتر مشخص میشود و این امر باعث می شود فاصله زمانی بیشتری بین شستوشو یونیفرم شما ایجاد شود. همچنین این دسته از رنگ ها برای مانتو اداری، دارای مزیت بسیار خوبی برای ست کردن با انواع لباس ها و اکسسوری های دیگه می باشد.

یکسان سازی در پوشش محل کار باعث گسترش استفاده از لباس های رسمی برای کارکنان شرکت ها و سازمان ها شده است. اما در نهایت نکته بسیار مهم در پوشش این دست از لباس های رسمی و مانتو اداری این است که شخص با آن احساس راحتی داشته باشد و بیانگر شخصیت شما باشد.

باتوجه به اینکه بصورت روزانه از مانتو اداری و تن پوش های رسمی در محیط کار استفاده می کنید، بهتر است نوع پارچه، رنگ و دوخت آن را در کنار راحت بودنش در نظر بگیرید. مانتو نباید خیلی جذب و تنگ باشد که راحت نباشید و آزادی عمل را از شما بگیرد. و نباید انقدر گشاد باشد که کل روز مجبور به جمع و جور کردن مانتو مشغول باشید و چهره زشتی از شما در ذهن دیگران ایجاد کند.

فصل سرما و گرما را هم باید در نظر گرفت. اگر جنس پارچه ها مصنوعی و غیر نخ باشد باعث ناراحتی پوستی، گرما شدید در فصل گرم و سرمای بد در فصل سرد خواهد شد.

لباس فرم مناسب، دست کم در ظاهر، دلمشغولی های درونی یک زن درباره قدرت و جنسیتش را برطرف می کند. چون که مسئله واقعاً همین است، اینطور نیست؟ پوشش کار برای زنان سخت تر است تا مردان، چون محیط های کاری را هنوز غالباً مردان اداره می کنند، و زنان، که برای به رسمیت شناخته شدن زیر نگاه مردانه رقابت می کنند، باید تصمیم بگیرند چقدر مایل اند که سر کار قدرت داشته باشند. چقدر با انتخاب لباستان به آنها یادآوری می کنید که لباسی که صبح پوشیده اید مناسب است؟ زنان وقتی با تصمیم هایی درباره نوع پوشش مواجه می شوند، مجبورند مدام و صریح این مسائل را بررسی کنند.

در نظر داشته باشید در هنگام خرید مانتو اداری و مانتو فرم حتما فرم و اندام خودتون را مد نظر قرار بدهید که مانتوی مناسب انتخاب و خریداری کنید.

نکات بسیار مهم که در انتخاب مانتو باید در نظر گرفت به شرح ذیل است:

1. قد مانتو

قد مانتو باید تناسب کامل با قد شما داشته باشد و با در نظر گرفتن قد خودتون مانتو را انتخاب کنید. اگر چاق هستید بهتر است مانتو اداری با قد بلند بپوشید. اگر قد کوتاهی دارید مانتو با برش های عمودی خرج کار، باعث بلند قدرتر نشان دادن شما می شود.

2. سایز مانتو

مانتو اداری تنگ انتخاب درستی برای پوشش شما نیست. کار در هر محیط کاری و شرایط کاری همیشه همراه با فعالیت است حتی اگر پشت میز نشین باشید یا حتی اگر فعالیت بدنی اصلا نداشته باشید. آنها را مانند لباس رزم در نظر داشته باشید، هر چقدر قوی باشید ولی قدرت مانور نداشته باشید شما ضعیف هستید. پس لباس کار باید راحت و سایز مناسب داشته باشد

3. جنس پارچه مانتو

چنس پارچه باید نخی یا حداقل با درصد بالایی نخ باشد. این دسته از پارچه ها باعث ایجاد حساسیت پوستی نخواهد شد و تعریق روی لباس باعث ایجاد بوی نامطبوع نمی کند.

پارچه نخی یک خصوصیت دیگر هم اگر داشته باشد به کیفیت کار بیشتر می افزاید و آن هم کش دار ( لایکرا) بودنش است مخصوصا کش دو طرفه.